Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi cz. 7

Różne rodzaje pytań – przegląd propozycji c.d.


17.Pytania budujące zaangażowanie w rozwiązanie

To że w trakcie rozmowy twój rozmówca odnalazł rozwiązanie jest bardzo dla niego motywujące, ale zidentyfikowanie rozwiązania jeszcze nie daje gwarancji na to, że to rozwiązanie będzie zastosowane w rzeczywistości.  Rolą managera jest wyjście trochę poza wspieranie drugiej osoby w odnajdywaniu rozwiązań i upewnieniu się, że tak naprawdę osiągnie ona cel. Czyli zadaniem  jest też znalezienie w danej osobie motywacji do podjęcia ryzyka, do robienia rzeczy inaczej niż do tej pory i do zaryzykowania tym, że może ponieść porażkę. Sukces jest determinowany siłą motywacji, którą dana osoba ma do osiągnięcia danego celu, i rolą managera jest pomóc osobie w zidentyfikowaniu co tę osobę motywuje do osiągnięcia tego konkretnego celu. Wydaje mi się, że najlepszą rzeczą, żeby odkryć tę motywację jest zrozumienie przez pracownika, co dany cel znaczy dla niego.

Tutaj przychodzi mi kilka pytań do głowy:

  • Kiedy osiągniesz już ten cel, co on będzie dla ciebie znaczył?
  • Kiedy już osiągniesz ten cel, co na głębszym poziomie osiągniesz?
  • Kim będziesz jeśli już osiągniesz ten cel?
  • Co da ci osiągnięcie tego celu?


18. Pytania dotyczące stawiania celów:

  • Co chcesz osiągnąć?
  • Jakich pragniesz rezultatów?
  • Jak będzie wyglądała sytuacja po realizacji celów?
  • Czy są one wymierne?
  • Jakim wyzwaniom  musisz sprostać, żeby zrealizować zamierzenia?
  • Jakie zachowania musisz wzmocnić, a jakie zmienić?
  • Czy to wyzwanie jest w zgodzie z twoimi osobistymi celami?


19. Pytania dotyczące planowania

  • Jaki będzie twój pierwszy krok na drodze osiągania tego celu?
  • Jaki możesz zrobić plan działań? Co będzie się działo najpierw a co później?
  • Co wiesz, a czego nie wiesz? Czy potrafisz to jasno wyrazić?
  • Jakich potrzebujesz informacji i wsparcia? Od kogo?
  • Jaki jest twój plan działania?
  • Jak możesz zastosować to, czego się nauczyłeś w swojej pracy do rozwiązania tego problemu?
  • Kto jeszcze może skorzystać z tego co wiesz?
  • Jaki jest twój plan działania?
  • Jak ważny na skali 1 – 10 jest cel, który chcesz osiągnąć?
  • Co będziesz robił?
  • Kiedy to będziesz robił?
  • Gdzie to będziesz robił?
  • Jakich strategii potrzebujesz, żeby wykonać ten plan?
  • Po czym poznasz, że osiągnąłeś swój cel?
  • Po czym twoi koledzy rozpoznają twoją nową wiedzę i umiejętności?


20. Pytania otwierające rozmowy

  • Jak się masz?
  • Co słychać w pracy, w domu, itd.?
  • Co się wydarzyło od naszego ostatniego spotkania?
  • Jaki progres uczyniłeś od naszego ostatniego spotkania?
  • Co się udało zrobić albo czego się nie udało zrobić?
  • Jaki jest powód tego, że coś się udało/nie udało zrobić?
  • Jakie miałeś odczucia po naszym ostatnim spotkaniu?
  • Co według ciebie powinniśmy robić inaczej tym razem?
  • Czy jest cokolwiek o czym warto, żebyśmy porozmawiali?
  • Co chciałbyś osiągnąć dzisiaj?
  • Gdzie powinniśmy zacząć?

c.d.n.

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0