PRCH HR Business Forum – relacja z wydarzenia

Polska Rada Centrów Handlowych, największa w Polsce organizacja pozarządowa branży centrów handlowych, zorganizowała PRCH HR Business Forum na temat: „Zarządzanie talentami w branży centrów handlowych”. Jego celem było pokazanie specyfiki i wyzwań, w obszarze  zarządzania personelem w branży. Spotkanie odbyło się w hotelu Marriott w Warszawie i zgromadziło ponad 50. uczestników.  Swoimi doświadczeniami podzielili się eksperci HR z firm prowadzących dzielność w branży nieruchomości handlowych.


Prezentacja otwarcia, prowadzona przez Radosława Knapa miała na celu pokazanie zagadnień związanych z budową wizerunku pracodawców (employer branding) i tym samym branży centrów handlowych w aspekcie przyciągania talentów. „Chcieliśmy pokazać, że pracodawcy w branży, która zatrudnia dziesiątki tysięcy pracowników w ponad 350 centrach handlowych Polski starają się przełamywać kolejne stereotypy. Jak pokazuje praktyka, w dobie mediów społecznych jak Facebook czy Blip każdy niezadowolony pracownik może odkryć nieprawidłowości lub też podważyć wizerunek firmy. Dlatego działania employer branding muszą być skutkiem i wypadkową profesjonalnego zarządzania personelem” – mówił Radosław Knap, Development Manager PRCH. „Ponieważ branża jest stosunkowo młoda, powinniśmy pokazywać, że można zrobić karierę, zarówno po stronie najemcy jak i właściciela czy zarządcy centrum.” – dodał Knap.


Na spotkaniu zostały  przedstawione  przykłady zastosowań nowoczesnych systemów e-rekrutacji. Marcin Sieńczyk z Grupy Pracuj wraz z Anetą Budzisz z działu HR firmy VOBIS S.A. pokazali jak nowoczesny system eRecruiter zmienił oblicze rekrutacji do ogólopolskiej sieci handlowej, co obecnie pozwala na skuteczne zarządzanie tysiącami aplikacji i bieżącą komunikację z kandydatami.

Zwrócono także uwagę na pomiar efektywności pracowników; – „Szczególnie ważną informacją, jaką chcieliśmy przekazać uczestnikom PRCH HR Forum było wskazanie potrzeby badania wydajności pracowników. Uświadomienie uczestnikom, jak w łatwy sposób identyfikować możliwości sprzedażowe oraz efektywnie porównywać wydajność sklepu i jego poszczególnych pracowników z pomocą modułu STAFF-TRACK proponowanego przez Reveal Systems.” – powiedział Russel Edwards, Prezes i właściciel firmy Reveal Systems.

Tomasz Hoffmann, Prezes Zarządu Learn Up wraz z Wojciechem Winkowskim z firmy Vision Express, opierając się na wspólnych doświadczeniach z polskich organizacji detalicznych, odnieśli się do zagadnienia platformy e-learningowej i innych nowoczesnych technologii, które wpływają na większą efektywność sprzedawców w sklepach. „Chciałem  przekonać uczestników HR Forum, że e-learning doskonale wspiera wiele kluczowych procesów w firmach detalicznych, takich jak wdrażanie nowych pracowników, wprowadzanie nowego produktu, szkolenia z technik sprzedaży czy procedur.

Jest narzędziem efektywnym budżetowo, jak i szkoleniowo i doskonale wpisuje się w strukturę i sposób funkcjonowania organizacji o strukturze rozproszonej” – powiedział Hoffmann.

Z kolei podczas swojego wystąpienia, Alexander Morari, Dyrektor Zarządzający RealJobsCEE, dokonał przeglądu rynku pracy w nieruchomościach handlowych. Mówił o sytuacji przed jak i „po kryzysie”. „Obecnie zauważmy wyraźnie ożywienie na rynku pracy – mówił Morari – zwłaszcza na stanowiska typu asset i property management oraz leasing w nieruchomościach handlowych. Coraz więcej firm handlowych wzmacnia też swoje działy ekspansji.” Dodał, że po wstępnych wynikach analizy wynagrodzeń prowadzonych przez firmę, można zakładać też powolny wzrost płac po dużym ich spadku w ostatnich latach.


Mówiono też o aspektach oceny pracowniczej. Dr Małgorzata Sidor-Rządkowska, ekspert i autorka książek na ten temat starała się pokazać jakie trudności łączą się z wdrażaniem takich systemów w wielu organizacjach. Efekt osiągnięcia celu, jakim jest umiejętne wprowadzenie systemu ocen okresowych, jest jednak szczytny – ciągłe doskonalenie pracowników i tym samym  rozwój organizacji.


PRCH HR Business Forum zakończył się panelem dyskusyjnym w którym udział wzięli przedstawiciele firm Apsys, Vobis, RealJobsCEE oraz PracownikGalerii.pl. Paneliści odpowiadali na pytania związane z karierą w sieciach handlowej oraz pozyskiwaniem młodych talentów. Adrianna Rychter, powiedziała, że są na rynku firmy takie jak Apsys, gdzie promowana jest wewnętrzna ścieżka kariery co przekłada się na to, że firma od początku działalności w Polsce zdążyła wypromować już wielu kompetentnych dyrektorów centrów handlowych.

Z kolei Marcin Łapa, Dyrektor Zarządzający PracownikGalerii.pl zauważył, że „obecnie w sieciach sklepów, szczególnie tych obecnych w centrach handlowych, można zaobserwować rosnące zapotrzebowanie na stanowiska pracowników oraz kierowników sklepu. Według niego „stanowi to wciąż ogromny problem, aby znaleźć odpowiedzialną, doświadczoną,  dyspozycyjną osobę, która sprosta wszystkim wymaganiom, a przy tym  będzie dobrym szefem dla swojego zespołu”. Nadmienił też, że „rotacja zatrudnienia w sieciach handlowych jest wciąż bardzo duża co generuje więcej zleceń na tego typu rekrutacje.”


Organizator: Polska Rada Centrów Handlowych
Partnerzy: Grupa Pracuj, RealJobsCEE, KNAPRO Consulting
Partnerzy Wspierający: Pracownik Galerii.pl, LearnUp, Reveal Systems, eRecruiter, SerwisHR
Partnerzy Medialni: HRStandard.pl, Galeriehandlowe.pl, PersonelPlus, Magazyn Rekruter, Stepstone.pl , Praca.pl, HRNews.pl

Polska Rada Centrów Handlowych (PRCH) to największa w Polsce organizacja pozarządowa skupiająca firmy i specjalistów związanych bezpośrednio lub pośrednio z branżą centrów oraz ulic handlowych. Polska Rada Centów Handlowych jest narodowym partnerem ICSC i działa na terenie Polski od 2003 roku. Misją PRCH jest wspieranie rozwoju firm i profesjonalistów działających na rynku nieruchomości handlowych w Polsce a także promocja pozytywnego wizerunku branży centrów i ulic handlowych. Obecnie organizacja liczy ponad 145 firm członkowskich i jest  największym tego typu stowarzyszeniem branżowym w regionie CEE i jednym z wyróżniających się  w Europie pod względem ilości członków i  różnorodności działań edukacyjnych i biznesowych.

2 komentarze
  1. Reply
    pryzopPaby 27 lutego 2016 at 01:25

    Super pomysł! Sama bym nie wpadła na to, żeby tak rozwiązać ten problem.

  2. Reply
    Man1903Pa 15 kwietnia 2016 at 22:01

    Czasami warto usiąść w fotelu i pomyśleć o tego typu sprawach. Fajnie, że są ludzie, którzy chcą się dzielić swoimi doświadczeniami z innymi za pomocą Internetu. Co byśmy bez niego dziś zrobili, ehh…

    u230326 – Coś dla Ciebie:

Skomentuj

Wystarczy 5 sekund aby być zawsze na bieżąco.

Zapisz się do naszego newslettera tutaj:

Informacje o najciekawszych artykułach i nowościach w świecie HR.

Dziękujemy za zapisanie do naszego newslettera. Od teraz będziesz na bieżąco ze światem HR.

Share This
HRstandard.pl
Login/Register access is temporary disabled
Compare items
  • Total (0)
Compare
0